12. nap

2015.08.27 23:52

A kurzus utolsó napja. És lám nem esik az eső! mire elmegyek ragyogó jó időt jósolnak. De nem bánkódom az időjárás miatt, hiszen ez is hozzátartozik Angliához, megtapasztaltam ezt is. És azért jó időben is volt részünk.

Ma délelőtt Chris Allison tartott előadást a brit iskolarendszerről, nagyon életszerűen, hiszen korábban iskola igazgató volt. Ecsetelte a különböző iskola típusokat, az állami iskolák sokféleségét és bepillantást nyerhettünk a magán iskolák életébe is. / Csak zárójelben jegyzem meg, Eton-ban 30000 font a tandíj egy évre!/ Azért megnyugodtam, mert itt is hasonló problémákkal szembesülnek a pedagógusok. Itt sem kolbászból van a kerítés. Ezzel az előadással be is fejeződött a kurzus hivatalos része, utána kötetlen beszélgetés keretében vitattuk meg a tapasztalatainkat és zártuk le a 2 heti munkánkat. Mindannyian sok új ismerettel, ötlettel, gyakorlattal gazdagodtunk, az angol tudásunk fejlődését és a kulturális dolgokat nem is említve. Alig várom már, hogy otthoni kollégáimmal megosszam a tapasztalataimat!

Délután még utolsó búcsút vettem a kikötőtől, egy kikötői hajókázással, ami egy óra alatt körbe vitt a kikötőn és a tengerről is láthattam a várost. A csodálatos napsütésben még elsétáltam a Victoria parkba, gyönyörködni az üde zöld fű és színes virágok látványában. Így búcsúzom Portsmouth-ból, ebből a lenyűgöző tengerparti városból, Dél-Angliából.

Holnap már utazás haza!

—————

Vissza