Blog

2015.08.17 22:18

2. nap

Kezdhetném úgy is, hogy első nap az iskolában, de furcsa, így felnőtt fejjel.

A Porsmouth-i Egyetem ad otthont a tanfolyamunknak, amely "Az idegen myelven tanított tantárgyak módszertana" nevet viseli. Azért is választottam ezt, mert bízom benne, hogy sok hasznos segítséget kapok a természetismeret és a földrajz angol nyelven való tanításához.

Az első nap az ismerkedéssel kezdődött, az én csoportomban csak én vagyok egyedül magyar, vannak spanyolok, olaszok. egy észt és egy finn. Úgy gondolom nagyon jó kis csapat jött össze. Az órákat Dr. Diana Hicks tartotta ma, nagyon élvezetes volt hallgatni és nagyon sok hasznos információt kaptunk tőle, illetve minket is bevonva, foglalkoztatva adta át tapasztalatait. Nagyon tetszett, hogy nemcsak elmélet, hanem sok gyakorlat, példa is volt.

Milyen jó, hogy különböző kurzusokat választottunk, így minél több hasznos információt, gyakorlatot meg tudunk osztani egymással.

Reggel 9-től fél 5-ig tartottak az órák, közben volt egy óra ebédszünetünk. Sajnos mi nem kapjuk ingyen a kávét, teát, az egyetemi büfében 1 font 20 az ára /520Ft/.

Az órák után lementünk sétálni a kikötőhöz, ahol a Spinnaker Tower áll és amibe föl is lehet menni. /Majdnem Dubai-ban éreztem magam./ Hatalmas outlet bevásárló központ, éttermek, kávézók, sok ember, gyönyörű hajók, vitorlások, szóval csodaszép volt.

Szerencsére ma is sütött a nap, eső egy csepp sem.

Finom vacsora, beszélgetés a kiskertben egy pohár vörösborral, ennyit a mai napról.

—————

2015.08.16 19:06

1.nap

Az utazás napja. Izgalom a tetőfokán. Az indulástól a megérkezésig 9 és fél óráig tartott. Budapestről zuhogó esőben, kicsit késve indultunk a British Airways járatával de a 2 óra 40 perces repülési idő Bokk Évivel és Vas Csillával nagyon gyorsan eltelt és már le is szálltunk Londonban, Heathrow-n. És sütött a nap, nagyon kellemes idő fogadott bennünket! Hát Heathrow hatalmas!!! Mondhatni rengeteget gyalogoltunk először a csomagjainkért utána pedig a buszállomáshoz. Meg kell hagyni, hogy minden nagyon jól ki van táblázva, nem tévedtünk el. Nekem nem sok időm volt a buszom indulásáig, ahol érzékeny búcsút vettünk egymástól és én felültem a Portsmouth-ba induló távolsági buszra. Remélem azóta már ők is megérkeztek Exeter-be. Érdekes volt, a buszok kis kerítés mögött álltak, egyenként hívott bennünket a sofőr, betette a bőröndömet a csomagtartóba és nem volt semmi tolakodás. Irány délnyugat, a tengerparti nagyváros, Portsmouth. Újabb 3 óra utazás, de a tájban gyönyörködve nagyon gyorsan eltelt. Szép zöld minden, itt nincs kiégve a fű, mint nálunk. Indulásom előtt felvettem a kapcsolatot azzal a hölggyel, akinél lakom és ő várt engem a végállomáson. Egy nagyon kedves, élettel teli 70 éves özvegy hölgy,aki a külvárosban egy tipikus angol sorházban él, nagyon igényesen. Miután elfoglaltam a szobámat süteménnyel kínált és hosszan beszélgettünk. Meglepően "érthetően" beszél, nagy sikerélményem volt, hogy nem is kellett visszakérdeznem.

Egy olasz lány érkezik még ma este a másik szobába, kíváncsian várom. Meg is érkezett közben Francesca, Rimini környékéről jött.

Finom vacsorával fejeztük be a napot és hogy angolosan zárjam soraimat I'm going to have an early night. See you tomorrow.